Heb jij soms het gevoel dat je na een gesprek met een medewerker, een klant, je partner … geen stap verder bent?
Probeer het eens na te gaan: hoeveel goede vragen heb je gesteld tijdens het gesprek? Of heb je je gesprekspartner vooral overladen met argumenten?
Weet dat je niemand zal overtuigen met een extra argument. Maar wel door de juiste vragen te stellen. Want voordat mensen iets begrijpen, willen ze zich begrepen voelen en dat lukt alleen met topvragen.
Maar wat is nu een slimme vraag? En bestaan domme vragen dan wel?
Wil jij leren hoe je jouw topvragen samenstelt en een betere luisteraar wordt? Dan is de online training 'Nooit meer domme vragen stellen' iets voor jou!
Succesvol communiceren, de kracht van sterke vragen en actief luisteren
Een utopie, zeg je?
De situatie zoals ze hierboven beschreven staat, is inderdaad vaak niet de realiteit. Helaas …
Wil dit dan zeggen dat het onmogelijk is om zo’n omgeving te creëren? Helemaal niet! Zeker niet als je weet dat jouw communicatie hierin een cruciale rol speelt.
Die communicatievaardigheden kan je dankzij de online training 'Nooit meer domme vragen stellen' onder de knie krijgen!
Wil jij
-
een betere en bereikbare manager zijn zonder je te ‘bemoeien’ met je medewerkers?
-
zicht krijgen op de onderliggende behoeftes van je gesprekspartners, in professionele context, maar ook privé?
-
de juiste informatie verzamelen op een efficiënte manier?
-
moeilijke gesprekken op een goede manier voeren waarbij je gesprekspartner zich gerespecteerd voelt?
-
negatieve feedback kunnen geven op een constructieve manier?
-
de betrokkenheid van je team verhogen?
Zodat je
-
een (werk)plek creëert waar iedereen zich goed voelt en niks onbespreekbaar is
-
open gesprekken kan voeren en kan achterhalen wat er speelt als iets minder goed loopt
-
tijdens een overleg naast de cijfers en de organisatie ook over onderliggende zaken kan praten
-
meer resultaten bereikt met minder inspanning
-
werknemers durft aan te spreken op hun gedrag
-
moeilijke gesprekken niet meer uit de weg gaat uit angst voor het conflict
-
transparant kan communiceren met werknemers, collega’s, klanten en peers
-
naast manager ook leider en coach kan zijn zodat iedereen hun talenten en skills verder kan ontwikkelen en op de juiste manier inzetten
-
een vertrouwenspersoon wordt en een diepere relatie kan aangaan met je collega’s en klanten
“Een antwoord is altijd een stukje van de weg die achter je ligt. Alleen een vraag kan je verder brengen.”
Uit: Hallo, is daar iemand van Jostein Gaarder
Alles begint met een goed gesprek.
Want eerlijk gezegd, ongeuite frustraties leiden vaak tot verzuurde relaties. En daar heeft niemand baat bij.
En een goed gesprek begint bij het stellen van goede vragen. Eén van de belangrijkste dingen die je in de online training 'Nooit meer domme vragen stellen' leert.
Wat is het resultaat nadat je deze online training gevolgd hebt?
Je boekt direct resultaat omdat je onmiddellijk aan de slag kan met alle tips. Dit zowel in professionele als in privésituaties.
Na deze online training ga je beter voorbereid en met meer vertrouwen zakelijke (sales, evaluatie, feedback …) én persoonlijke gesprekken aan met medewerkers, medebeslissers, klanten, je partner, je kinderen, vrienden …
Hoe meer jij je gesprekspartner kunt laten vertellen over wat hem of haar bezighoudt en waar hij of zij naar verlangt, hoe meer steentjes je hebt om iets te bouwen dat voor jullie beiden waarde heeft.
Want betere gesprekken leiden nu eenmaal tot betere resultaten, betere relaties, minder misverstanden en minder spanningen.
Je kunt een open communicatie voeren zonder te vervallen in algemeenheden en formaliteiten. Je wordt een betere en meer bereikbare leidinggevende doordat het contact met je medewerkers of je team verbetert.
“Je kan meer uit een gesprek halen door de ander te laten vertellen, te luisteren en de goede vragen te stellen.”
Even samenvatten
-
Je leert hoe je je goed kan voorbereiden op een belangrijk gesprek
-
Je krijgt 5 bouwstenen en 5 luistertechnieken
-
Alles is direct toepasbaar, zowel professioneel als privé
-
Je wordt een betere gesprekspartner én een betere leider voor je medewerkers
-
Je haalt het maximum uit elk gesprek, zakelijk en persoonlijk
Voor wie is deze online training is bedoeld?
Ben jij je ervan bewust dat
- de vaardigheid om de juiste vragen te stellen je in veel verschillende situaties van pas gaat komen, zowel professioneel als privé?
- sterke relaties met mensen rondom jou in het bedrijf jou ook verder doen groeien?
- people management een belangrijke skill is en goede communicatie hierbij van cruciaal belang is?
- je team er beter van wordt als jij groeit als manager en de juiste feedback durft geven?
- de resultaten van gelijk welk project beter zijn dankzij een open en transparante communicatie?
Dan zal je veel baat hebben bij deze heldere en praktische online training, die je ook perfect in privésituaties kunt toepassen.
Wat zeggen anderen?
“Sinds de training met Rik durf ik eindelijk de juiste vragen stellen. Hij is natuurlijk zelf een krak in actief luisteren en in het stellen van topvragen. Daardoor kent hij de quick wins en leer je heel snel en praktijkgericht waar je op kan focussen. Ik vind het als leidinggevende belangrijk om te weten wat er leeft bij mijn team en dankzij Rik weet ik nu ook hoe ik écht naar hen kan luisteren. Ik ga op zoek naar de raakvlakken en op basis daarvan neem ik actie. De verwachtingen zijn voor iedereen duidelijk en ieder individu in het team voelt zich gehoord.”
Stijn Dombrecht, General Director bij Dombrecht Distribution“Wij hebben deze training in 2017 aangeboden aan onze medewerkers. Tot op vandaag zijn zij er nog steeds enthousiast over en maken ze er gebruik van in hun dagelijkse functies. De opleidingen van Rik zijn concreet en onmiddellijk toepasbaar. Geen vage theorie en simpel om toe te passen. Van zodra je de vraag- en luistertechnieken onder de knie hebt, gebruik je ze bijna automatisch. Ik pas wat ik geleerd heb zelf toe in zowel privé als professionele relaties. Het is voor mij een echte meerwaarde gebleken in mijn dagelijks leven. Wij werken al meer dan 7 jaar samen met Rik en MoonsManagement, en elke keer opnieuw maakt hij deze belofte waar.”
Bernard Horwood, National Sales Manager bij Will PharmaHeb je nog vragen?
-
Gaat deze online training me echt helpen om succesvolle gesprekken te voeren?
Absoluut. Na elke module kan je direct aan de slag, zowel professioneel als privé. Je zal merken dat de technieken helpen om met minder inspanning meer resultaat te boeken bij je partner, bij klanten, bij medewerkers …
-
Ik volgde al zoveel cursussen, maar leer nooit echt iets bij
Rik deelt jouw frustraties. Er bestaan honderden leiderschaps- of managementmodellen, maar geen enkel model helpt je om topvragen samen te stellen. Daarom ontwierp hij zelf dit model met 5 bouwstenen zodat je moeiteloos een succesvol gesprek kunt voorbereiden.
-
Hoeveel tijd moet ik voorzien om deze online training af te ronden?
Je kan alles bingewatchen maar het is beter om na elke module de tijd te nemen om alle technieken uit te testen. Als je elke week een tweetal uren voorziet, heb je na zes weken alles overlopen.
-
Heeft Rik Moons voldoende expertise?
Rik heeft meer dan 25 jaar ervaring als leidinggevende. Tien jaar geleden richtte hij MoonsManagement op, waarbij hij samen met zijn team praktijkgerichte trainingen en coaching over sales, leiderschap en communicatie geeft aan managers en teams uit verschillende sectoren. Hij geeft daarnaast ook nog les over deze onderwerpen aan Universiteit Gent en hij is auteur van 2 boeken: ‘Waarom uw oplossing het probleem is’ en ‘Domme vragen bestaan wel’.
-
Hoe verloopt het praktisch?
Van zodra je op één van de knoppen klikt, kom je uit op de betaalpagina. Hier kan je kiezen hoe je wil betalen. Van zodra je succesvol hebt betaald, krijg je automatisch de nodige gegevens toegestuurd per e-mail om in te loggen. Je krijgt ook een factuur toegestuurd. Je zal de online training zien verschijnen in je dashboard. Je kan meteen beginnen.
-
Hoelang heb ik toegang tot de online training?
Je hebt één jaar toegang. Tijdens dit jaar, kan je eender wanneer inloggen en verder doen, of enkele zaken herbekijken als je een opfrissing nodig hebt.
-
Wat heb ik nodig om deze online training te volgen?
Je hebt enkel een internetconnectie nodig. Je hoeft niets te installeren. Je kan deze online training volgen op een computer, laptop, tablet of smartphone.
Wie is jouw trainer?
Rik Moons
Rik is zaakvoerder van MoonsManagement bv en focust zich sinds 2022 op het geven van keynotes over leiderschap en communicatie. Voor de trainingen en coachings van leidinggevenden heeft hij de fakkel doorgegeven aan zijn ervaren en gemotiveerd team.
Zijn jarenlange industrie-ervaring zet hij tijdens zijn keynotes én in deze training om in concrete en toepasbare tips. En hij verpakt die als geen ander met humor en anekdotes in een krachtige en boeiende stijl. De door hem aangeboden inzichten en werkmethoden zijn niet enkel vernieuwend, maar vooral praktisch realiseerbaar.
Waarom heeft Rik deze online training gemaakt?
Met de online training 'Nooit meer domme vragen stellen' wil Rik een antwoord geven op dat gemis en zal hij je overtuigen dat de kracht van vragen stellen en van luisteren sterker is dan het sterkste argument.
Want alles is communicatie, je kan niet niet communiceren. Maar helaas verloopt die communicatie dikwijls stroef. En is een gesprek vooral eenrichtingsverkeer. Met slimme vragen kan je een gesprek echter op het juiste spoor zetten. Rik leert jou hoe je zulke vragen stelt en ook hoe je domme vragen vermijdt. Want jazeker: domme vragen bestaan wel.
Dit komt aan bod
-
-
Welkom
-
Download het handboek
-
Wat zijn je verwachtingen?
-
-
-
Wat ga je leren?
-
En de verschillen zijn...
-
Belofte als mindset
-
Welke beloftes kan jij maken?
-
Test je kennis
-
Even reflecteren
-
Even herhalen
-
-
-
Wat ga je leren?
-
Hoe bereid je je voor op een gesprek?
-
Kan ik je helpen?
-
De mythe van gesloten vragen
-
Test je kennis
-
Even reflecteren
-
Even herhalen
-
-
-
Wat ga je leren?
-
De 3 bouwstenen
-
Bouwstenen 4 en 5
-
We zetten het op een rijtje
-
Bereid je vervolgvragen voor
-
5 alternatieve vraagmethodes
-
Krab jij omdat het jeukt?
-
Alles even op een rijtje
-
Test je kennis
-
Even reflecteren
-
-
-
Wat ga je leren?
-
Voorbeelden van topvragen
-
Wat kan je nog lezen?
-
Even reflecteren
-
Even herhalen
-
-
-
Wat ga je leren?
-
Waarom we vaak niet luisteren
-
Luistertechniek 2 x 3 seconden
-
Even herhalen
-
Luistertechniek 3 x waarom + sleutelwoord herhalen
-
De kracht van noteren en feedback
-
Test je kennis
-
Even reflecteren
-
Even herhalen
-
Over deze online training
- € 249 exclusief btw
- Meer dan 20 video's
- Inclusief werkboek
Wat zeggen anderen?
“Als manager ben ik dagelijks in contact met veel verschillende mensen: klanten, franchisenemers, directie, teamleden,... . Voordat ik de training volgde bij Rik, gebeurde het soms dat ik die gesprekken onbewust domineerde. Ik merkte dat mijn ideeën en argumenten daardoor minder sterk overkwamen. Dankzij Rik heb ik leren afremmen en kan ik mijn gesprekspartners de nodige ruimte geven. Ik ga op zoek naar wat zij belangrijk vinden en willen vertellen, door de juiste vragen te stellen en actief te luisteren. De focus in het gesprek ligt nu op de oplossing in plaats van op het probleem en hoe we daarin een compromis kunnen sluiten. Mijn ideeën en argumenten worden dan ook sterker gewaardeerd. Ik geef én krijg makkelijker constructieve feedback waar ik echt mee verder kan.”
Joris Clavie, Business Performance Director bij Toyota Belgium